måndag 21 april 2008

Carl-Philip - vad sägs om ett race för mänskliga rättigheter?


Den 12 juli arrangeras för första gången en prideparad i Karlstad. Den är tänkt som en manifestation för kärlek, glädje och respekt. Låt oss verkligen hoppas att det förblir så. Och varför inte under beskydd av Hertigen av Värmland?

Dessvärre smider en handfull (?) unga extremister andra planer. På en nationalistisk hemsida på nätet kan man bland annat följa denna konversation (i sammandrag);

A: "Hörde på radion imorse att det skulle bli en 'Pridefestival' i Karlstad i sommar. Så en demostration mot detta måste ske! Kom med förslag och idéer."

B: "Jag skulle hälst se att man kanske kunde samlas utan politiskt flagg att anpassa sig under så att man kan få ha lite 'kul' i stället för att hålla sig lugn för att man inte vill att partiet ska ta skada av vad man gör."

C: "Vaddå? Ska du spöa upp bögarna och riskera HIV?"

B: "Ja det tycker ja men HIV behöver du inte vara orolig för ta på dej ett par tåliga handskar så slipper det smitta via sår på händerna sen kan man ju se till att sparka så mycket som möjligt så slipper man få blod ngn annan stans än på kläderna. Och så får du givetvis se till att hålla munnen stängd så att det inte kommer via den, hehe."

D: "Men... Man ska ju inte slå flickor. Hahaha. Skämt å sido, du har planerat detta bra!"

B: "Nej, jag har inte planerat detta men jag ska göra det i morgon jag bor ju bara 1 tim ifrån Karlstad. Så jag kommer deffinitivt vara där o ja har gött om tid på mej att planera."

På sommaren bor även jag bara en timme från Karlstad och det känns fullständigt självklart att vara där den 12 juli. Det hoppas jag att många andra också kommer vara så att vi förvandlar de trångsynta nynassarna till en patetisk minoritet!

Tänk om vi också skulle kunna få stöd av Hovet... Prins Carl-Philip är ju faktiskt Hertig av Värmland och borde inte rädas ett race för mänskliga rättigheter...!

För övrigt utgår jag från att polisen gör sitt bästa för att utreda den anmälan som RFSL Ungdom gjort mot bakgrund av konversationen ovan.

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Håller helt med dig kusin! Men lite bekymrad blir jag över att du skall vara i Karlstad 12juli... Klarar ni av att missa Stångaspelen och årets pärkfest..?