fredag 4 april 2008

Falis fredagstips

Thank God it´s Friday, tänkte jag skriva - tills det slog mig att jag inte tror på något dylikt väsen... Men fredag har det ju blivit ändå och här kommer i vanlig ordning mina välmenta medskick inför helgen!

VINTIPS
Valet faller på ett dessertvin denna gång, nämligen Grythyttan Hjortron (nr 12095). För 149 riksdaler får du från bolaget med dig en finfin flaska som passar till exempelvis ostkaka.

BLOGGTIPS
Nu har även Pernilla, min brors fru och mamma till min härliga Guddotter, börjat blogga och hon har inlett starkt! Ta gärna en titt. (Märkligt att Gud smög sig in igen, förresten...)

UTESERVERINGSTIPS
Tidigare i veckan undrade jag när Mälarpaviljongen skulle öppna för säsongen. Nu har vi svaret; i morgon lördag! Och eftersom solen ser ut att skina över Stockholm så är det bara att pallra sig dit för er som kan. Norr Mälarstrand 62 är adressen.

RESTIPS
Sydafrika - som alltid! Randens värde har sjunkit värre än dollarn och det gör prisläget extremt attraktivt just nu. Landet som sådant är attraktivt året om. Börja i Kapstaden och gå på intresse efter det. Sydafrika kan erbjuda det mesta. Resan kan med fördel börja bokas här.

Med detta tillönskar jag alla mina läsare en underbar helg!

Inga kommentarer: