söndag 4 maj 2008

Det gick vägen!

Så var då RFSL-kongressen till ända... Det har varit en fantastiskt intensiv och inspirerande helg!

Det mest glädjande beslutet är att vi tagit ställning för surrogatmödraskap. Beslutet har föregåtts av ett gediget utrednings- och förankringsarbete (tack, Conny!) och det inger trygghet inför det fortsatta arbetet.

För egen del gläds jag förstås också över förtroendet att få vara förbundssekreterare under de kommande två åren. Jag tar mig an uppgiften med stor ödmjukhet och lovar att göra mitt absolut bästa för att leva upp till förväntningarna!

Övrigt från kongressen: STORT GRATTIS till Johan Stugholm från RFSL Östersund som hedrades med Robert Karlsson-Svärds minnespris för årets aktivist!! Det är synnerligen välförtjänt.

Men nu gäller det att ladda om för medverkan vid ett genderseminarium i Oslo i morgon. Det arrangeras av det norska försvarsdepartementet och tar sin utgångspunkt i FN-resolution 1325. Jag benämns som Charlotte Isaksson. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är din förtjänst Krister att jag fick priset.. tack för att du nominerade mig. Jag är fantastiskt lycklig över att ha fått en sån fin utmärkelse, blir alldeles rörd när jag tänker på det :) Och jag har fått nya krafter att jobba vidare.

Dessutom är jag väldigt glad att vi har fått en sådan kompetent förbundssekreterare! :)