tisdag 20 maj 2008

Mobilisering för Riga Pride!

Nästa helg (30/5-1/6) går Riga Pride av stapeln. Årets tema är "Diversity Unites" och det planeras såväl seminarier och och kulturinslag som en "March for Equality". Nytt för i år är att paraden kommer gå genom stan, d v s inte bakom stängda dörrar eller staket. Där har arrangerande Mozaika gjort ett riktigt bra jobb!

Jag har deltagit de senaste två åren och vet hur otroligt viktig den internationella närvaron är. Kampen för grundläggande demokratiska och mänskliga rättigheter är fortfarande bräcklig i Lettland. Min förhoppning är därför att svenska parlamentariker, opinionsbildare och aktivister ställer upp för Riga Pride även i år. Själv kommer jag vara där som representant för RFSL:s förbundsstyrelse tillsammans med min kollega Conny Öhman.

Mozaikas hemsida finns programmet i sin helhet och en del praktisk information. Jag kan också rekommendera den här bloggen med senaste nytt.

Tveka inte heller att kontakta mig om du funderar på att åka och/eller vill veta mera!

Inga kommentarer: