tisdag 3 juni 2008

Nya tider!

Två riktigt bra saker har hänt i mitt lilla liv den här veckan. Dels har jag bytt jobb efter nära sex år på samma arbetsplats. Min nya hemvist har jag vid personalfunktionen på den marintaktiska staben (MTS M1) på Högkvarteret. För den oinvigde kan det möjligen låta rätt likt mina tidigare sysslor men för mig är steget stort.

Jag ser hur som helst fram emot att jobba lite mer operativt igen och att bli "smygmarinjär" på kuppen får väl ses som något av en bonus... Jag känner mig redan oerhört välkommen och bara det utgör ju en välbehövlig förändring!

Och stärkt av detta gav jag mig alltså ut på en löprunda i Lill-Jans Skogen idag. Det var nu ett halvår sedan sist men ska definitivt bli till en vana. Nya träningstider stundar! Springskorna (från 1996 - kanske dags att köpa nya...?) ska till och med få följa med till stugan i helgen.

2 kommentarer:

Mille sa...

Tja, 40-årsdagen närmar ju sig och hur var det nu med att genomföra klassikern innan dess??

KRAM!

Anna Andersson sa...

Jag väntar med spänning på genomförandet av klassikern! Alternativt en trevlig resa till Kanarieöarna tillsammans med goda vänner som inte behöver betala sina egna biljetter....;)
kram!