fredag 8 augusti 2008

Falis fredagstips

För min del är det nu sista skälvande dagarna på årets sommarsemester... Men det hindrar förstås inte leverans av veckans blandade småtips!

Vintips
Ett riktigt gott vardagsvin (ett glas för sig själv eller till grillat kött) är den sydafrikanska Podium Pinotage. Den införskaffas företrädesvis på box och har då artikelnummer 28008. Den blir din för blott 184 kronor.

Fixartips
Mer vana byggare än jag har förstås upptäckt det här för länge sen... En kombinerad borrmaskin och skruvdragare (sladdlös sådan!) är ett oumbärligt verktyg. Bara idag har jag dragit i ca 200 skruvar och jag kan inte föreställa mig hur det vore utan. Black & Decker har bra grejer!


Från växthuset-tips
Solmogna, egenhändigt odlade tomater. Så enkelt. Och så gott! (Våra har stått på friland fram till igår då de fick flytta in i nybyggda växthuset.)

Inga kommentarer: