fredag 8 augusti 2008

Växthusbygget - tolfte kvällen



Efter ihärdigt regnande har det faktiskt kommit att bli en väldigt skön kväll. Klockan närmar sig 22 och jag sitter i växthuset med levande ljus omkring mig och bara NJUTER! Tolv byggdagar har det tagit men nu är det i det närmaste klart, bortsett från de yttre odlingslådorna. Dagens projekt har framförallt varit att få bevattningen på plats. Det är nog så viktigt med tanke på att det dröjer nästan en månad till nästa besök... Provkörningen har utfallit väl så jag tror det ska funka!



Del av interiören, lite från ovan. Notera kylgropen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ih, hvor er det altså maskulint. Og hvor ser det hyggeligt ud :-)

KH

Martin

Anonym sa...

Snyggt som fan! Jag hör av mig när jag ska ha upp mitt växthus :-) Och behöver ni hjälp med att beskära vinrankan, så är det bara att höra av sig - jag är expert på det, med många års erfarenhet :-)

Krister Fahlstedt sa...

Robert - hur har dessa talanger förvärvats måntro...?

Anonym sa...

Så himla duktiga du/ni är!! :-) By the way, Krister, har du kvar dina katter? KRAM /J

Krister Fahlstedt sa...

Jenny - nej, Peter tog över vårdnaden om dem.