fredag 24 oktober 2008

Falis fredagstips

Vi har just anlänt till stugan i Hällefors, gjort eld i kaminen och på allvar börjat gå ner i varv. Lugnet här är så fantastiskt skönt!

Och uppkopplad som jag är kommer här lite blandade småtips inför helgen:

Firartips
FN-dagen är alltid värd att fira! I år är det dessutom 60-årsjubileum för FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Ett glas finfint bubbel är således på sin plats - både idag och på årsdagen den 10 december! Läs gärna också Marie Wickbergs krönika i dagens SkD.

Musikaltips
Av förhandskänslan att döma kommer uppsättningen av Jesus Christ Superstar med Ola Salo att bli en succé. Jag tror folk kommer vallfärda til Malmö Opera och jag sällar mig gärna till kön! Premiären är nästa fredag den 31/10. (Idag släpptes för övrigt även biljetterna till 2009 års melodifestivalturné...).

Huvudstadstips
Jag har inte varit i Wien i vuxen ålder. Men det är absolut en stad som lockat och nästa helg bär det av. Såväl ILGA Europe som ILGA World har årskonferens och jag kommer vara med på den senare. Det ska bli klart kul att få träffa gamla och nya hbt-aktivister från världens alla hörn under dagarna fyra. Och att Österrike för stunden drabbats av någon slags "homotrauma" gör ju inte resan mindre spännande...!

Inga kommentarer: