tisdag 25 november 2008

Kvinnovåld och Västtrafik

Idag är det internationella dagen mot kvinnovåld. Det är en angelägen dag att uppmärksamma, vilket också görs på olika sätt. Själv ska jag ta tillfället i akt att fördjupa mig i det hedersrelaterade våldet genom ett seminarium som Stockholms centerkvinnor arrangerar ikväll.

Så till gårdagens galet vansinniga beslut från Västtrafik att censurera bort en bild med två killar och ett kondombudskap... Jag har nu kontaktat det centerpartistiska regionrådet i Västra Götaland, Kent Johansson, och hoppas förstås få återkomma med positiv respons i ärendet.

Till dess fortsätter jag uppmana alla mina engagerade bloggläsare att avkräva Västtrafik en förklaring. Orka protestera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var inte så PK och leta fel hela tiden. Var människa i första hand och HBT-person i andra hand. Det var en diskussion i P1 idg om detta att så många ser sig snävt idag och inte brett.