onsdag 17 december 2008

En något äldre yngling

Det började som vanligt igår. Jag fick brygga morgonkaffet själv... Men sedan var inte mycket sig likt.

Kära sambon överraskade med att påannonsera en vårhelg i Amsterdam - på klingande holländska. Jag ser redan fram emot blomstermarknad och allt (nåja - nästan...) vad denna härliga stad i övrigt har att erbjuda!

Efter några timmars jobb, tårtfika och träff med gamla och nya Värnpliktsrådet bar det iväg hem. Vem dyker upp där om inte högsta chefen med fru?! Fler presenter, lite bubbel och sedan görs jag blind och döv.

Den vingliga färden visar sig gå till lilla Mamsen i Stuvsta. I hallen utbryter försök till sång och efter hand kan Pappa med fru, min bror och mina svärföräldrar identifieras. Eftersom alla är långväga gäster - Skåne respektive Söderhamn - var det verkligen inget jag förväntat mig. Särskilt inte som de officiella festligheterna redan ägt rum.

Ännu mer presenter, god middag och anekdoter från tider som flytt... Det är inte så dumt att fylla 40, trots allt!

Tack till min härliga familj och alla andra som uppmärksammade min dag!

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Från yngling till ung man. Grattis!
/Anna