fredag 6 februari 2009

Falis fredagstips

Ännu en vecka har gått och det är dags att sammanfatta och ladda upp inför helgen på följande sätt:

Mörkningstips
Sverigedemokraterna lät igår stolt meddela att de har erhållit observatörsstatus i AEN. Det är ett tväreuropeiskt parti nära sammanlänkat med partigruppen "Unionen för nationernas Europa" (UEN) i Europaparlamentet. Vad SD missar att berätta är att man därmed sätter sig i knäet på tungt homofoba och närmast rasistiska krafter. Partier som italienska Lega Nord och det polska Lag och rättvisa har en historik som förskräcker. Det enda positiva är väl att SD nu indirekt bekänner färg...

Pedagogiktips?
Jag har deltagit i en alldeles utmärkt utbildning i dagarna tre. Genomförandet har varit mycket proffsigt och föreläsarnas insatser strålande. Likväl kan det bli lite pedagogiskt trixigt när ett eller annat budskap ska sammanfattas på en whiteboard...


(Klicka för större bild)

Uppladdningstips
Imorgon drar melodifestivalen igång. Äntligen! Och vad kan väl vara en bättre uppladdning än "tre trallande tanter" från 2004?



2 kommentarer:

Anna Andersson sa...

Jag hade en pedagogiklärare som målade hela tavlan full under lektionen. I början samlade hon alla fyra färgerna i handen och så började hon på vänstra sidan. Genom pilar och streck så hade hon vid slutet av lektionen hela tavlan fulltecknad. Kom du försent så hade du inte en chans att greppa vad som gåtts igenom... En fantastisk kvinna!
/Anna

Anonym sa...

Kul att få gå utbildning. Jag har ju själv gått ett par utbildningar med farbror Fahlstedt, med uppkavlade ärmar och pennan i handen, fan det var längesedan det.

Läste att du skall till Afghanistan. Hoppas att du får det säkert där.

Min insats fick bli ett fadderbarn i Afghanistan.

Hoppas du och Daniel har det bra och tar hand om varandra....men jag är inte så inne i det här med melodifestivalen....har aldrig varit, men jag tittar ju på folk som tävlar på rullande brädor så det jämnar väl ut sig.

Kramar