onsdag 6 maj 2009

Maud i ledartröjan

S-analys: "Jag tror inte ett skit på den liberala smörja som C och övriga borgliheten företräder. Du är en trevlig kille. Men det är samma centerparti här i Sverige som vill försämra tryggheten för arbetarna som det är i Europa där företagens vinster går före människors väl. Uppriktigt så hoppas jag att du inte kommer in, precis lika lite som jag tycker Lena Ek eller någon annan borglig politiker har där att göra. Och ni som är röda - Vad gör ni i den här gruppen?"

Kommentaren ovan är hämtad från min Facebook-grupp, Fahlstedt for Europe, och får väl stå för stortänkaren själv... Jag skäms inte ett dugg för Centerpartiets politik för ett öppet och företagsamt Europa. På hemmaplan vill vi bland annat modernisera LAS i syfte att göra det lättare att anställa. Mer flexibla anställningsformer skulle gynna de som har svårt att överhuvudtaget komma in på arbetsmarknaden, inte minst unga och personer med invandrarbakgrund.

Inför kommande stämma lägger partiet fram ett, i mitt tycke, offensivt näringspolitiskt program. Jag hoppas att de 521 ombuden ger det sitt rungande bifall! Och jag noterar på nätet att SvD:s ledarsida redan gör det:

"Inget av de konkreta C-förslagen är så vildsint att det inte kan genomföras rätt omgående, ändå känns helheten uppfriskande djärv. Det beror på att här inte bara finns nya förslag utan också ett självständigt och annorlunda perspektiv. Här talas inte om människor som passiva föremål för politisk välvilja utan som aktiva samhällsmedborgare. Här talas om att staten ska bli mindre och utrymmet för enskilda människor större. Här finns ett idémässigt lyft, och det är man inte bortskämd med i Sverige 2009."

Inga kommentarer: