torsdag 11 juni 2009

Hemlängtan

Jag har förstått från hemmafronten att sommarvärmen inte riktigt gjort entré. Just det problemet har vi inte här i Mazar-e-Sharif där dagstemperaturerna nu ligger stadigt på ca 40 grader. Det gör att åtminstone jag trivs!

Om fyra veckor kommer jag hem på min första leave. Som planeringen ser ut åker vi till stugan i Hällefors då. Daniel och Tobias var där i pingsthelgen (då sken uppenbarligen solen!) och har haft godheten att förmedla lite bilder. Visst kan man längta...!



Grönt & fint! Och många dopp i sjön ser jag fram emot! Det är ont om badplatser här...



Påskhelgens miniprojekt tar sig. Visst blev det bra?



Växthuset - förra sommarens stora byggprojekt.



Begynnande växtlighet. Förhoppningen är att det ska gå att skörda potatis till midsommar. Men spar några till mig, snälla!



Den inhyrda arbetskraften sliter hårt...

Sist men inte minst vill jag tacka för de 388 personkryssen! Det räckte till en 20:e plats. Nya tag i kommande val!

Inga kommentarer: