torsdag 17 december 2009

Livet i Hällefors

Nu är det sista kvällen i stugan på ett tag och det är optimala förutsättningar (bortsett från frånvaron av sambo). Inne går vedspisen varm, ute är det 10 minusgrader och ca 5 cm snö som täcker mark och grenverk. Vackert! Och det vill jag förstås dela med mig av i bildform:



Storstugan i vinterskrud.



Numera täcks golvet av en handknuten afghansk matta även här. TACK, Nazanin!



Sjön ligger fortfarande öppen. Perfekt när det kommer till tandborstning och disk!

Enda smolket i glädjebägaren är väl dagens besked från Naturvårdsverket att 3 vargar ska skjutas av i länet (av totalt 27 i landet). Jag hoppas det inte är en av de som Daniel hade förmånen att se här för en tid sedan...

Jag är välmedveten om att mitt eget parti aktivt medverkat till att öppna upp för vargjakt men jag gillar det inte. Tillsammans med de vargar som dör naturligt (inklusive dödas i trafiken) och omfattande illegal jakt (inte minst i dessa trakter) så befarar jag att stammen kommer ta allvarlig och svårreparerad skada.

Vårt land borde kunna bättre! Tycker du som jag? Stöd Rovdjursföreningen.

Inga kommentarer: