onsdag 30 mars 2011

Keps på!

Solen står inte långt ifrån zenit här nere. Det märks numera när jag duschar. Därmed är det väl oundvikligen dags för att täcka "flinten" med en eller annan huvudbonad...!


För några timmar sedan avslutades den allmänna delen av introduktionsutbildningen. I och med det har jag tre lektionsfria dagar framför mig. Söndag-torsdag tar sedan nästa paket vid och då med ett helt militärt fokus. Någon gång då bör jag också få besked om min slutliga stationeringsort.


Igår kväll var jag och några kollegor hembjudna till en av de högre tjänstemännen på den svenska ambassaden här i Khartoum. Det mynnade ut i ett mycket trevligt samtal över en middag bestående av idel husmanskost. För min personliga del har inte längtan hunnit växa sig så stark. Däremot gick lyckan hos de kollegor som jobbat i Juba sedan i höstas inte att ta miste på! Jag ser det som påminnelse om vad som komma skall...

Inga kommentarer: