lördag 2 april 2011

Nödshopping

Löparshorts som täcker knäna. Några sådana tänkte jag aldrig på att packa ner inför Sudan-resan. Det har inneburit överdragsbyxor på när jag lubbat iväg till UNMIS HQ på morgnarna och det har onekligen känts som ett klädesplagg för mycket...


Således gav jag mig av på en liten tur på egen hand idag. Ungefär 20 minuters promenad härifrån ligger Afra Mall - ett halvstort shoppingcenter. Komplexet utgör en rätt rejäl kontrast till merparten av gatubild i övrigt. Hur som helst hittade jag ett par hyggliga shorts (one size fits all!) till det fascila priset av 20 sudanesiska pund. Det motsvarar ca 40 svenska kronor. I gryningen blir det till att provspringa dem.

Även denna dag har varit lektionsfri så det har blivit en hel del läsning vid poolkanten. Såväl Sudan-/UNMIS-litteratur som mera skönlitterära alster har konsumerats. Med en dagstemperatur kring 40 grader får det väl erkännas att och annat dopp har tryckts in i programmet också. Det gäller att passa på medan möjligheten finns!

Inga kommentarer: