torsdag 16 juni 2011

Leave!

Jag lyckades hårfint fly askmolnet från den eritreanska vulkanen och är nu åter på svensk mark. Skönt!

Premiärmåltiden intogs på Burger King och senare festade jag och Daniel till det på färska och rökta räkor (och därtill en välsmakande sydafrikansk Chardonnay). Varken snabbmat eller skaldjur tillhör ju det möjligas konst i södra Sudan... Med tanke på att vågen indikerar att nästan 10% av Krister försvunnit under de inledande 11 veckorna bör jag nog försöka frossa i onyttigheter under ledigheten!


Planet från Malakal till Khartoum.

På tema mat shoppade jag en del torrvaror i huvudstaden. Det blev en full ryggsäck och tanken är nu att den transporteras som gods till Malakal. Med en hygglig portion tur anländer vi ungefär samtidigt om ett par veckor...


Från affären till FN:s godsmottagning valde jag Tuktuk som färdmedel. Ett smidigt men kanske inte helt trafiksäkert sätt att ta sig fram i rusningstid.

Närmast på programmet står en långhelg i stugan tilsammans med mamma och faster. Uppdateringar följer!

Inga kommentarer: